
Содержание
В умовах невизначеності та сучасної конкуренції на ринку ефективне управління відділом продажів стає критично важливим для успіху бізнесу. Консалтинг у сфері продажів — це потужний інструмент, який допоможе бізнесам усіх масштабів оптимізувати процеси і збільшити прибуток. Ось 5 причин, чому ваш бізнес цього потребує.
Причина 1: Нестача експертизи та досвіду
Власники бізнесу можуть не мати достатній досвід та знання для ефективного управління відділом продажів. Це особливо актуально для молодих компаній та стартапів. Бізнес-консультант із продажів приносить із собою багатий досвід та експертні знання, які дозволяють виявити слабкі місця та запропонувати перевірені рішення. Він може знати, які стратегії працюють у різних галузях та як їх адаптувати під конкретні потреби вашого бізнесу. Наприклад, у який спосіб і де шукати нових потенційних клієнтів. Або які інструменти з продажів будуть давати більшу конверсію закриття потенційних клієнтів в угоду.
Причина 2: Необхідність у свіжому погляді
Внутрішні співробітники можуть бути надто занурені в поточні процеси й не помічати очевидних проблем. Залучивши до проєкту консультанта, можна отримати незалежний погляд зі сторони. Він допоможе виявити приховані проблеми, які не видно зсередини, та запропонувати нові ідеї та підходи. При проведенні такого зовнішнього аудиту часто знаходяться ефективні рішення.
Так, наприклад, у магазині з продажів чоловічого одягу зовнішній консультант виявив, що зниження продажів пов’язане з браком персоналізованого підходу до клієнтів. Він запропонував сегментувати клієнтів, розробити персоналізовані маркетингові кампанії, які враховують індивідуальні вподобання покупців та впровадити в роботу відділу продажів CRM-систему. У результаті через 2 місяці продажі зросли на 20 %.
Причина 3: Необхідність впровадження найкращих практик
Консультанти мають доступ до сучасних методик і передових практик, які можуть бути невідомі внутрішнім співробітникам. Вони постійно оновлюють свої знання, стежать за новими трендами та технологіями. У тому числі й на різних ринках. Консультанти допомагають впровадити ці найкращі практики, що призводить до покращення ефективності та результативності відділу продажів. Наприклад, використання сучасних CRM-систем та аналітичних інструментів дає змогу значно підвищити продуктивність співробітників. В одній із компаній введення підрахунку LTV відкрило очі власнику бізнеса на те, скільки він втрачає, коли компанія не взаємодіє зі старими покупцями.
Причина 4: Обмежені внутрішні ресурси
Зараз бізнеси обмежені й у кадрах, і в ресурсах для самостійної оптимізації процесів. Наймання та навчання нових фахівців можуть бути дорогими та трудомісткими. Консультант надає необхідні ресурси та експертизу, щоб реалізувати проекти будь-якої складності.Наприклад, компанія, що спеціалізується на продажах B2B, зіштовхнулася з проблемою низької ефективності відділу продажу. У компанії не було єдиного рівня експертизи та досвіду співробітників. Тому окремі менеджери з продажів продавали багато, а дехто — майже нічого. Консультант запропонував рішення, яке включало розробку книги продажів — стандарту продажів для всієї компанії. У цю книгу увійшли всі необхідні знання та технології, які використовуються топ-продавцями цієї фірми, а також нові сучасні інструменти. Маючи єдиний стандарт та інструментарій продажі менеджерів у відділі вирівнялися по вищій планці.
Причина 5: Прагнення швидкого зростання та масштабування
Буває і навпаки — усі необхідні ресурси в компанії для масштабування є, але немає чіткої стратегії та плану дій. У такому випадку консультант із продажів також може прийти на допомогу: визначити цільові ринки, розробити плани продажів, оптимізувати роботу відділу, змінивши його модель. Або взагалі побудувати новий відділ продажів під ключ. Інколи впровадження в роботу певних інструментів, наприклад, скриптів продажів, дає змогу компаніям швидше наймати та навчати нових співробітників. Так інтернет-магазин із продажів автомобільних запчастин довго не міг збільшити потік клієнтів. Консультант впровадив у роботу відділу продажів скрипт. Залежність від кваліфікації кадрів зменшилась. Відповідно й час для того, щоб найняти на роботу нових співробітників. І в компанії з’явилась можливість, нарешті, збільшити рекламний бюджет.
Консультування потребує певних фінансових вкладень. Хтось точно скаже, що це йому не по кишені. Проте варто завжди рахувати свій час на отримання досвіду. Дізнаватися самотужки довго. І помилки будуть коштувати набагато дорожче. Тому консалтинг у сфері продажів — це інвестиція, яка може привести ваш бізнес до нових висот. Якщо ви хочете покращити результати свого бізнесу, розгляньте можливість співпраці з професійними консультантами. Вони зекономлять вам час, допоможуть виявити слабкі місця та запропонують ефективні рішення для досягнення успіху.